Enamus Airbnb koduomanikke on oma kinnisvara üle uhked ja kulutavad hulga aega ning raha korteri sisustamisele ja sättimisele. Omanikud remondivad oma kortereid ja ostavad sinna ilusaid kappe, kummuteid, vaipu ja lampe, et külaliste olemist võimalikult meeldejäävaks ja mõnusaks teha. Tihti ostetakse korteritesse ka uued, kallid kodumasinad ja köögitarvikud. Seega ootab koduomanik külaliselt ka oma kodu austusega kohtlemist. Mis aga juhtub siis kui omanik avab oma korteri ukse ja leiab eest ebameeldiva üllatuse? Kuidas ennast kaitsta õnnetuste ja kahjude eest mis võivad juhtuda?
Õnnetus ei hüüa tulles…
Ükskõik kui püüdlikult ja hoolega te oma korterit külalise jaoks ka korda ei sea, ei saa te eeldada, et külaline suhtub teie omandisse samasuguse austusega kui teie ise.
Mõni lihtsalt on lohakas, mõni kohmakas ja taldrikud ikka vahel purunevad jne. Külalised, kes reisivad lastega võivad jätta teile mälestuseks šokolaadipleki diivanil või rasvased käejäljed aknal, mõni kannab välisjalanõusid toas ja sellest võib jääda vaibale inetuid plekke. Need on asjad mis võivad teile meelehärmi valmistada kuid lõppudelõpuks pole need midagi sellist, mille pärast tasuks väga suurt lärmi teha. Airbnb korterites tuleb arvestada ka nö. loomuliku kulumisega, mis käib ikka majutusäriga kaasas, ehk et „mis liigub, see kulub“. Loomuliku kulumise alla võib liigitada näiteks kohvritega manööverdamisest tekkinud kraapsud seinal või mööbli loomuliku kulumisee, mõni kööginõu puruneb, meigijäljed käterätikul, katlakivi vannitoa seintel, vaipade ja kardinate loomulik kulumine ja pleekimine jne.
Mida tähendab aga vara tõsine kahjustamine?
Mõnikord on asjad kaunis must-valged, näiteks kui külaline ajab teie sohvale või vaibale ümber küünelaki või kukutab midagi rasket põrandale, mis jätab sinna korraliku augu. Külaline tagurdab rendiautoga üle teie värskelt rajatud muru või ka varastab midagi korterist…
Mida sellisel puhul teha?
Tihti võtab külaline ise teiega ühendust, annab teada kui midagi juhtus ja pakub hüvitist. Kuid mida teha siis kui nii ei lähe või kui pakutav summa ei kata kahju?
Kasutage külalisega suhtlemiseks alati Airbnb platvormi! See aitab Airbnb-l aru saada mis on juhtunud ja mõlema osapoole selgitusi ja suhtlust jälgida. Alustage viisakast pöördumisest külalise poole, küsige juhtunule selgitust ja paluge kahju korvata. Loodetavasti järgneb sellele mõlemaid pooli rahuldav lahendus.
Kui asjad ei suju päris nii, siis on Airbnb soovitus teha ametlik kaebus. Loe lisaks ka Airbnb blogist kahjude tekitamise kohta!
Kuidas ennast kaitsta?
Hea oleks teha põhjalik inventuur ja teha nimekiri korteris olevatest asjadest (alates lampidest kuni tugitoolide ja voodist kuni voodipesu- ja vannitoaaksessuaarideni). Kirjelda ka põrandate seisukorda ja uksi ja kõike muud, mida pead oluliseks. Tee ka fotod, et kirjeldust toetada. Täienda ja värskenda neid andmeid korrapäraselt.
Külaliste tausta kontrollimine
On mitu viisi kuidas ennast võimalike ebameeldivate külaliste eest kaitsta. Esiteks valige oma külalisi hoolsalt, et külalised hoiaksid teie kodu nagu oma. See on kindlaim viis vältida vaidlusi kahjustatud omandi üle.
Väärtasjad
Kõige kindlam on kui viite kõik väärtesemed ja ka teile sentimentaalse väärtusega asjad üüripinnalt ära, et vältida võimalust nende kahjustamiseks või kaotsiminekuks. Siia hulka arvake ka olulised dokumendid, pangateated/väljavõtted, perekonna reliikviad ja antiiksed esemed.
Airbnb deposiit
14 päeva jooksul, peale külalise lahkumist on teil võimalik esitada nõue läbi Airbnb turvadeposiidi. Et seda aktiveerida, vali menüüst Manage your space- Pricing- Security deposit.
Lisakindlustus
Kindlasti on meelerahu huvides mõistlik teha oma korterile ka lisakindlustus, mis vajadusel korvab kahjud.